wtorek, 11 listopada 2014

#02 App Examen - Age of Civilizations


 

Lubisz serie Might & Magic Heroes? Cenisz sobie rozgrywkę, w której głównymi atutami są intelekt, instynkt stratega, oraz rządza władzy nad światem? Chcesz zmienić bieg historii? Chcesz, żeby Polska została największą potęgą świata? Możesz tego dokonać na swoim urządzeniu z systemem Android! Zapraszam Cię do przeczytania recenzji aplikacji Age of Civilizations.



Age of Civilizations jest turową grą strategiczną, której autorem jest Łukasz Jakowski. Twoim zadaniem jest zapanowanie nad światem. Jednak by tego dokonać, przed rozpoczęciem rozgrywki musisz wybrać kraj, który chcesz reprezentować. Ja oczywiście proponuje Polskę! Kolejnie wybierasz dodatkowe ustawienia jak to, czy rozmieszczenie stolic ma być losowe, czy po rozpoczęciu gry zostaną przydzielone prowincje danym krajom, oraz poziom trudności. Gdy już dokonasz wyboru, Twoim oczom ukaże się mapa świata, oraz Twoja mała prowincja, która pełni jednocześnie funkcje stolicy. Możesz już zacząć bój o władze nad światem! Dysponując na początku określoną ilością gotówki rozpoczynasz rozgrywkę, w której możesz działając defensywnie wejść w sojusz z innymi krajami, podpisać pakt o nieagresję, oraz rozbudowywać swoje wojsko od środka. Możesz również zadziałać ofensywnie; wywołując wojnę, przejmując kolejne prowincje i miażdżąc swoich wrogów. Ja proponuje rozwiązanie drugie - przynosi więcej radości z rozrywki. Ilość ruchów, którymi dysponujesz w jednej turze, są ograniczone. W związku, z czym każde, nawet najmniejsze działanie musi być przemyślane. Fundusze, które otrzymujesz na początku każdej tury uzależnione są od terenów, którymi dysponujesz, populacją oraz ilością wojsk stacjonujących na terenie poszczególnych prowincji.


W grze dysponujesz trzema widokami mapy. Armia, w której widzisz ilość wojsk stacjonujących na terenie swoich prowincji, oraz na terenie krajów, z którymi jesteś w sojuszu. Populacja, gdzie Twoim oczom ukaże się stopień zaludnienia na poszczególnych prowincjach. Warto tutaj zaznaczyć, że ilość zaludnienia nie zależy od ilości wojsk stacjonujących na danym terenie i Dyplomacja, w tym widoku sprawdzisz prowincje, które posiadasz, kto jest właścicielem pozostałych terenów, z kim jesteś w sojuszu i z kim prowadzisz wojnę. W dwóch pierwszych widokach możesz wykonać pięć różnych operacji. Do najważniejszych z nich należą: przeniesienie, gdzie zmieniasz położenie wojsk, działanie to służy przede wszystkim do podpijania terenów przeciwników; rekrutacja, gdzie zwiększysz ilości wojsk stacjonujących na danym terenie; oraz budowa, gdzie przy odpowiedniej ilości gotówki możemy wybudować fort, który wzmocni wojska w przypadku inwazji, wieżę, która przekaże dane dotyczące wojsk stacjonujących na terenie okolicznych prowincji należących do innych krajów, oraz port, który po wybudowaniu umożliwi przeniesienie wojsk na tereny poza lądowe. W trzecim widoku po zaznaczeniu palcem na daną prowincje otrzymasz możliwość wykonania 4 poleceń; wojna, pakt, sojusz, wesprzyj.


Gra Age of Civilizations, stając się coraz to bardziej popularną aplikacją na androida, ponad 100 tysięcy pobrać wersji Lite oraz 50 tysięcy wersji płatnej, wzbudziła moje zainteresowanie. Po odpaleniu tytułu poczułem pewien dyskomfort, po zapoznaniu się z tutorialem uczucie to wzrosło jeszcze bardziej, do tego stopnia, że odłożyłem swojego smartfona na bok i zagłębiłem się w lekturze Pełna moc możliwości Jacka Walkiewicza. Po wyzbyciu się tego okropnego uczucia chwyciłem za telefon i ponownie uruchomiłem grę. Teraz już wytrwałem cały tutorial i zacząłem swoją rozgrywkę. Zabawa we władcę świata sprawiła mi ogromną frajdę. Pomimo nie najlepszego pierwszego wrażenia, gra przynosi dużo radości. System rozgrywki jest dobrze przemyślany, jednakże do jego zrozumienia warto wcześniej zaznajomić się z tutorialem, który mnie do gustu nie przypadł.

Przyciąga:
- Podbój i władza nad światem!
- pomysł
- polski produkt

Odrzuca:
- tutorial

Skoro, więc znasz już ogólnie zasady gry, oraz moją opinię, zapraszam Cię do boju o władze nad światem!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dzięki za komentarz!
Pamiętaj, konstruktywna opinia zawsze jest mile widziana. :)